Info o Yetim
Yeti
Pátá modelová řada od Škody, tedy kompaktní SUV s názvem Yeti, ostudu mladoboleslavskému výrobci určitě neudělá. Na silnici je novinka s podvozkem ze současné Octavie komfortní i stabilní, v lehkém terénu se nezalekne ani větších stoupání. Škodu Yeti jsme vyzkoušeli na 250 kilometrech po slovinských silnicích, ale i v lehkém terénu.
Díky těmto důležitým detailům nepůsobí Yeti jako Roomster s terénní výbavou, ale jako svébytný model.
Pozice za volantem se hledá poměrně snadno, volant je dvouose seříditelný a také s předním sedadlem lze manipulovat v dostatečném rozsahu. Také výhled z vozu chválíme, přední sloupky jsou relativně úzké, takže je dobrý i šikmo vpřed. Interiér nabízí škodováckou klasiku, tedy solidní ergonomii i dílenské zpracování bez výrazných extravagancí.
Příjemné překvapení čekalo na točitých silnicích, byť s kvalitním povrchem. Yeti se do zatáček na SUV vrhal až překvapivě živě a kupodivu se nakláněl pouze minimálně. V rychleji projížděných zatáčkách se projevila přirozená nedotáčivost (na šotolinových úsecích se při větším přidání plynu pro změnu dostavila přetáčivost), ale i tak jde mezi malými SUV o nadprůměr.
Součástí testů byla i krátká "terénní vložka" - Yeti víceméně potvrdil to, co se od něj očekávalo. Zablácená cesta, relativně velká stoupání či náklon zvládá verze 4x4 bez výraznějších problémů. Ty nastanou při přejezdu větších nerovností či v hlubším blátě či jiném povrchu s nízkou adhezí. Ale ruku na srdce, kdo by se do takového terénu s Yetim vydával? Lehký terén zvládá s přehledem a to je to, co od něj soudní majitelé budou očekávat.